Posted in Uncategorized, בלוג

שחקנים רציניים.

"אימון משחק לשחקנים רציניים", ככה אני מציג את השירות שאני נותן, ובזמן האחרון פנו שלושה אנשים שקצת נרתעים מהדבר הזה, מההגדרה הזאת. אפילו תלמידה שלימדתי פעם בקבוצה התקשרה לקבוע שיעור והודתה שהיא מתלבטת כבר הרבה זמן כי אני אומר שחקנים רציניים והיא לא יודעת מה לעשות עם זה.

אז מה זה מבחינתי שחקן רציני?

קודם כל אני מאמין ששחקן רציני יודע על עצמו שהוא שחקן רציני. זה לא קשור בהצלחה מקצועית, או בנסיון. זה גם לא קשור בכישרון. זה גם לא קשור בלשחק קומדיה או דרמה (הרבה שחקנים שאני עובד איתם ומגדיר אותם רציניים הם מאוד מאוד מאוד מצחיקים).

שחקנים רציניים זה הגדרה שמדברת על גישה. על גישה לעצמכם בתור שחקנים. שחקנים שמתעניינים בתהליך, שרוצים להתקדם ולהשתפר, שמתייחסים למשחק כאל חקירה, שמראים עניין וסקרנות. זה שחקנים שלוקחים את העבודה שלהם ברצינות.

שחקנים רציניים באים מוכנים לעבוד. הם שחקנים שמוכנים לביקורת, שיודעים שלפעמים מקבלים כאפה ולפעמים מקבלים פירגון, וזה לא משנה כי פחות מהתוצאה חשוב להם התהליך, המסע. זה שחקנים שמוכנים לקחת אתגרים, לנסות ולהתנסות, להביא את עצמם לעבודה ולהיות מגויסים ומחויבים לתהליך שלהם.

שחקנים רציניים לא מוותרים לעצמם. הם תמיד מחפשים את השלב הבא, את ההתעמקות בעבודה שלהם, את הראייה הלאה.

שחקנים רציניים  שואלים את עצמם – מה הצעד הבא? מה אני יכול לעשות כדי להתקדם הלאה? מה חסר אצלי? מה אני צריך לחזק? איפה אני על טייס אוטומטי ואיפה אני יכול לבדוק עוד?

זה שחקנים שמחפשים לעבוד עם אנשים שנותנים להם השראה, שדוחפים אותם הלאה. הם לא מפסיקים – תמיד יש תפקיד, במאי, מורה, סדנה, ספר, סרט שהם מקבלים ממנו עוד מידע, ומחפשים אותו.

באופן מוזר זה גם שחקנים שיודעים מתי לא לקחת את עצמם יותר מדי ברצינות ויודעים גם לצחוק על עצמם. אבל הם תמיד נמצאים במהלך של התקדמות. זה שחקנים שנהנים מהעבודה שלהם, ואפילו אם הם סובלים לפעמים, הם נהנים מזה, הם מוכנים להכיל את זה. 

רציתי לשאול כאן אתכם – האם אתם מגדירים את עצמכם כשחקנים רציניים? אבל מבחינתי, כל מי שמגיע לבלוג שלי וקורא אותו הוא שחקן רציני, כי הוא מחפש עוד ידע, עוד עניין, עוד השראה לתהליך העבודה שלו.

בצורה דומה, כל מי שמגיע אליי לשיעור (בין אם זה אחד על אחד, או שיעור בזוגות, או שעורים בקבוצות קטנות) הוא שחקן רציני, הוא לוקח את את העבודה שלו כמשהו דינמי, שיכול וצריך להתפתח, תמיד.

2 thoughts on “שחקנים רציניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.